معاون سیما ضمن تقدیر از برنامه «پاورقی» شبكه دو اظهار كرد: بر اساس آمارهای دریافتی از امور مخاطبان 162 این برنامه از جمله برنامههایی در سیماست كه بیشترین آمار رضایت و تشكر مخاطبان را دارد.
محسن برمهانی ـ معاون سیما ـ در جمع عوامل برنامه «پاورقی» در سخنانی گفت: در جریان غائله اخیر و فتنهانگیزی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، شبكه های معاند آرایش جنگی داشتند و نفرت و دروغ پراكنی این بنگاه های خبری بی امان در جریان بود.
وی ادامه داد: در مقابل ذات شبكههای رسانه ملی متناسب با نیازهای رسانهای و ذائقههای مختلف مخاطبان است اما لازم بود تا ایده و فكر برنامهای با محتوای رصد فضای مجازی و مقابله با این هجمه رسانهای طراحی و شكل بگیرد كه این مهم به ابتكار شبكه دو رقم خورد.
معاون سیما خاطرنشان كرد: این برنامه از استانداردهای لازم و ریتم مناسبی برخوردار بوده و توانسته است تاثیر خود را در جامعه بگذارد و به همین دلیل لازم دیدم از زحمات مدیر شبكه دو و عوامل برنامه قدردانی كنم؛ چراكه بی شك در جریان این جنگ رسانهای یك سنگر جدی و استراتژیك را حفظ كردهاید.
رویكرد «پاورقی» با تغییر فضای كشور باید تغییر كند
برمهانی با اشاره به این كه «جهاد تبیین» به عنوان واجب شرعی بر ما تكلیف شده و همان طور كه در فرمایشهای مقام معظم رهبری بر آن تاكید شده است، تاكید كرد: ما به عنوان رسانه وظیفه داریم دربارهی جهاد تبیین قالب و فرم جذاب برای ارائه پیام طراحی و ایجاد كنیم كه خوشبختانه «پاورقی» توانسته است این مهم را به انجام برساند و طبیعتا با توجه به تغییر فضای كشور، باید به لحاظ رویكرد تغییراتی نیز داشته باشد.
او یادآور شد: میدانیم حقیقت حاكم بر فضای عمومی جامعه از القائات فضای مجازی متفاوت است و هرآن چه كه در فضای مجازی وجود دارد لزوما انعكاس واقعیات موجود نیست.
برمهانی تصریح كرد: اجازه ندهید یاوه گویی و تخریب ها، بر كار شما خدشهای وارد كند. از سوی دیگر حفظ اخلاص در ادامه كار بسیار مهم است چرا كه این اخلاص بسیار اثرگذار است و باعث می شود پیام شما بر قلب مخاطب بنشیند و امیدواریم این اثر ماندگاری شود.
این برنامه نیازمند زایش و نو شدن است
در ادامه سلیم غفوری، قائم مقام معاون سیما با اشاره به اینكه برنامهای با محتوای طنز سیاسی از گونههایی است كه سالهای گذشته در رسانه ملی مهجور مانده بود، گفت: بسیاری از حرف های مهم و جدی را می توان با زبان طنز بیان كرد و این نقد در خیلی مواقع می تواند راهگشا باشد همان طور كه در دهه هفتاد، طنز «گل آقا» را عموم مردم دوست داشتند. با زبان طنز و شوخی، نقدها قابل تحمل میشود و این اتفاق هم اكنون در برنامه «پاورقی» رخ داده است.
وی تصریح كرد: «پاورقی» در فتنههایی كه این اواخر در كشور شكل گرفت، متولد شد و كار خود را به خوبی انجام داد اما از این پس باید جدیتر به این مساله نگاه كرد و اتاق فكر این برنامه باید برای بعد از این حوادث خط مشی و طراحی داشته باشد.
او ادامه داد: طبق نظرسنجیهای سازمان این برنامه با رشد مخاطب مواجه بوده است و تلاش و زحمت دوستان كاملا مشهود است اما این برنامه نیازمند به زایش و نو به نو شدن است. باید علاوه بر تنوع در بخشها، سوژهیابی كه مقوله مهمی است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
غفوری در پایان از تلاش دستاندركاران برنامه «پاورقی» كه حدود سه ماه روی آنتن شبكه دو است قدردانی كرد.
در «پاورقی» همه را شفاف نقد كردیم
در ادامه این نشست حامد بامروت نژاد، مدیر شبكه دو سیما ضمن معرفی دست اندركاران و تقدیر از همكاران مجموعه «پاورقی» گفت: در فتنه دیكتاتورمابانهای كه هر كسی، حرفی در حمایت از جمهوری اسلامی میزد آماج انتقادات بیرحمانه، تهمت ها و فشارها قرار می گرفت، عوامل برنامه «پاورقی» جهاد كردند و در تریبون رسمی رسانه ملی برنامهای با چنین محتوایی ساختند.
وی با توجه به اینكه این برنامه هر روز پخش دارد، گفت: فرایند سوژه یابی و رصد اتفاقات بسیار كار سخت و مهمی بود كه دوستان از عهده آن به خوبی برآمدند.
مدیر شبكه دو ادامه داد: ما در این برنامه به مخاطب احترام می گذاریم و صادقانه و به طور شفاف، اطلاعرسانی كردیم و خیلی شفاف همه را نقد میكنیم كه می توان گفت این ویژگی برنامه است كه تاكنون خیلی در دریافت نظرات مساعد مردم موثر بوده است.
بامروت نژاد اظهار كرد: از زمانی كه صدای مردم را در برنامه پخش كردیم، میزان بازخوردهای مخاطبان برای این برنامه در تماس با 162 سازمان به طور چشمگیری افزایش یافت و شیب نمودار تماس های بینندگان نیز روند افزایشی یافت و هم اكنون بخش زیادی از آیتم «جوالدوز» به پخش صدای مخاطبان اختصاص یافته است و به نظرم از تجربه موفق و راهبرد برنامه «پاورقی» می توان برای جذب مخاطب در برنامه های دیگر هم بهره گرفت.
مدیر شبكه دو گفت: برنامه به خاطر شخصیتی كه دارد و تكلیفش با مخاطب مشخص است بسیار توانسته است موفق عمل كند و دو سر طیف یعنی هم موافقان و هم مخالفان برنامه را می بینند.
وی با اشاره به اینكه برای جذب حداكثری باید شفافیت داشت، تصریح كرد: «پاورقی» را باید مصداق صحبت رئیس سازمان صداوسیما دانست كه در جایی گفتند «رسانه ملی تریبون سازمان ها و نهادها نیست بلكه تریبون نظام است». تمام تلاش ما در این برنامه این است كه برای گفتن حرفها، ارزیابی كنیم كه آیا این سخن برای نظام مفید است یا خیر.
وی در پایان سخنانش از مدیران صداوسیما كه در ساخت این مجموعه حمایت كردند و در مواردی اشتباهات و كاستیها را به موقع و بجا نقد كردند تا برنامه رسالت و هدفش را حفظ كند و درگیر حاشیه نشود، قدردانی كرد.
محمد رضا شهبازی
مخالفان و موافقان هردو «پاورقی» را می بینند
محمدرضا شهبازی از نویسندگان و مجری برنامه هم در این جلسه گفت: بی شك حمایت مدیران معاونت سیما از این برنامه كه حدود 54 قسمت گذشته، باعث موفقیت و دیده شدن آن شده است.
شهبازی گفت: «پاورقی» به من ثابت كرد كه فضای مجازی به واقعیت جامعه ربطی ندارد و از آن جایی كه طول روز در میان مردم تردد میكنم و از نزدیك با مردم رودررو هستم متوجه شدم مردم به خوبی با «پاورقی» ارتباط گرفتند. این را باید دانست كه مطالب فضای مجازی با اتفاقات جاری جامعه متفاوت است و صداوسیما میتواند مرجع خبری مهمی باشد و من وقتی كه شبكه اجتماعی توئیتر را دنبال میكنم می بینم كه مخالفان و موافقان همگی برنامه «پاورقی» را دنبال می كنند و اینكه رسانه به موقع و در زمان مناسب این برنامه را به روی آنتن فرستاد بسیار كار بجا و شایسته ای است كه صورت گرفت.
در ادامه جواد فتحی، تهیه كننده و كارگردان برنامه هم گفت: حمایتهای مردم برای ما بسیار دلگرمكننده است و آنچه برای ما خیلی اهمیت داشت این بود كه در فصای غبارآلود فتنه، بسیاری معتقد بودند كه در مقابل فضای مجازی، دست ما خالی بود و از وقتی برنامه پخش شد به شبهات و شایعه ها پاسخ داده شد و مخاطبان برنامه میگویند برنامه «پاورقی» تریبونی برای جواب دادن به این شائبه شده است. ما حتی صدای مخالفان را هم پخش می كنیم كه مخاطب تشكر میكند و این نقد را به عنوان نقطه قوت می داند.
به گزارش ایسنا، برنامه «پاورقی» با تهیهكنندگی و كارگردانی جواد فتحی و اجرای محمدرضا شهبازی از شبكه دو پخش می شود. امین میمندیان و محمدرضا شهبازی از نویسندگان این برنامه هستند.