مخاطبان رادیو صبا برنامه های محبوب خود را انتخاب می كنند

هانیه قربانی سرپرست طرح و برنامه رادیو صبا درباره انتخاب محبوب ترین برنامه شبكه و جایگاه سلیقه مخاطبان در طراحی جدول پخش این شبكه توضیحاتی ارائه كرد.

1403/06/17
|
13:40
|

رادیو به عنوان قدیمی‌ترین رسانه، ارتباط صمیمی و خاصی با مخاطبانش دارد و با تدارك برنامه هایی خلاقانه و نو پیگیر مطالبات مردمی است و تلاش می كند پاسخگوی دغدغه ها و نیازهای مخاطبانش باشد. یكی از شبكه هایی كه ارتباط تنگاتنگی با مخاطبان دارد شبكه رادیویی صبا است، شبكه ای كه با شعار صدای نشاط آفرین تولید برنامه می كند و یكی از شبكه های فعال معاونت صدای رسانه ملی به شمار می آید و با هدف افزایش اطلاعات ، امید آفرینی و نشاط آفرینی به شنوندگان فعالیت می‌كند. 
این شبكه رادیویی به عنوان شبكه تعاملی در مسیر اجرای سند تحول رسانه ملی ، بطور دوره ای جدول پخش خود را باز مهندسی می كند و در همین مسیر و برای بازتعریف جدول پخش پاییز از نظر مخاطبان استفاده می كند، به همین منطور هم نظرسنجی گسترده ای از مخاطبان طراحی كرده است. در این باره با هانیه قربانی سرپرست طرح و برنامه رادیو صبا گفت وگو كردیم كه در ادامه می خوانید.

هاینه قربانی، سرپرست طرح و برنامه رادیو صبا پیرامون نظرسنجی این شبكه رادیویی توضیح داد: جدول پخش شبكه هر شش ماه یك بار بازنگری می شود و بر مبنای سند تحول بازمهندسی صورت می گیرد . از سوی دیگر رادیو صبا به عنوان شبكه تعاملی برای طراحی جدول پخش برنامه های پاییز، نظرسنجی ترتیب داده تا نظرات مردمی پیرامون برنامه ها لحاظ شود.

وی ادامه داد: نظرسنجی درباره تك تك برنامه های رادیو صبا طراحی شده و در تارنمای شبكه بارگذاری شده است. مخاطبان رادیو صبا می توانند از روز شنبه 17 شهریور به مدت دو هفته و تا 30 شهریور با مراجعه به تارنمای شبكه در این نظرسنجی شركت كنند.

قربانی با اشاره به اینكه مردم می توانند پنج برنامه محبوب خود را بر مبنای اولویت شان انتخاب كنند، ادامه داد: مردم از میان 37 برنامه كه روی آنتن است، می توانند پنج برنامه محبوب را انتخاب كنند. همچنین بر اساس نظر مردم برنامه هایی كه پر مخاطب هستند در جدول پخش جانمایی می شوند.

سرپرست طرح و برنامه رادیو صبا افزود: بر این اساس برنامه های محبوب را در جدول پخش حفظ خواهیم كرد و به تهیه كنندگان برنامه هایی كه با اقبال كمتری از سوی مردم رو به رو شدند فرصت داده می شود تا بازنگری روی محتوای برنامه داشته باشند و بعد با ایده های جدید نفس تازه ای به برنامه هایشان بدمند تا مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. بنابراین این دسته از دوستان فرصت دارند تا بتوانند نمونه بهتری از كار را تحویل بدهند.

همچنین فراخوان برنامه های جدید هم متناسب با محورهای تحولی داده شده تا برنامه های جدید هم طراحی شود. مخاطبان می توانند در جدول پخش پاییز شاهد برنامه های متنوع و شنیدنی باشند.
قربانی در پاسخ به این سئوال كه آیا سیستم نظرسنجی به گونه ای طراحی شده كه مخاطبان فقط یك بار با هر سیستم حق رای دارند؟ عنوان كرد: بله، طبق طراحی انجام شده هر مخاطب فقط یك رای می تواند بدهد و در هر رای كد ملی ثبت می شود . هدف ما از طراحی این موضوع، افزایش تعامل با مخاطبان است واینكه بگوییم تا چه میزان نظر مخاطبان برای ما قابل احترام است.

وی در پایان افزود: جدول پخش پاییز شبكه با توجه به این نظر سنجی و نتیجه ارزیابی برنامه ها بازمهندسی خواهد شد، بطوریكه برنامه هایی كه در ارزیابی نمره كمی كسب كنند و در نظر سنجی هم مورد توجه مخاطبان نباشند از جدول پخش حذف می شوند، اما به برنامه هایی كه نمره كمی در ارزیابی بگیرند اما مورد توجه مخاطبان باشند فرصت بازآرایی و رفع اشكالات داده می شود.

دسترسی سریع