مدیر رادیو صبا با تاكید بر اهمیت تولید برنامههای طنز با مخاطب خاص درباره اقدامات این شبكه رادیویی در این زمینه توضیحاتی ارائه كرد.
حمیدرضا افتخاری با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا در نمایشگاه رسانههای ایران در پاسخ به پرسشی درخصوص لزوم تهیه برنامههایی با محوریت طنز با توجه به ذائقه و نیاز مخاطبان، گفت: اكنون جامعه به طنز و شادی نیاز دارد اما اساسا تولید كار طنز سخت است و در این شرایط حتما كار هم سختتر خواهد بود.
وی افزود: ما از نیمه دوم امسال در یك مسیر پلكانی برنامههای خود را منطبق بر سند تحول سازمان صداوسیما پبش بردهایم و متناسب با محورهای محتوایی كه در سند تحول سازمان آمده است در حال تولید برنامه هستیم.
افتخاری تاكید كرد: گام اصلی ما این است كه محتوا و فرم را با یكدیگر تلفیق كنیم و از این طریق سعی كردیم تنوع تولیدات را افزایش دهیم.
او با اشاره به انجام كارهای پیمایشی و تحقیقی در این زمینهاظهار كرد: ساختارهای مختلفی برای مخاطب هدف شناسایی كردیم؛ یعنی آنچه كه به آن افتخار میكنیم این است كه برای مخاطبان هدف، برنامههای مختص خودشان را تولید كردیم. اینگونه نیست كه صرفا طیفی از برنامههای فكاهه یا طنز ادبی داشته باشیم، برنامههای فعلی رادیو صبا سبدی متنوع از مسابقات، برنامههای عامهپسند، مستند و ... است.
مدیر رادیو صبا تاكید كرد: مستندهای تولیدی ما جنبه سرگرمی دارند و مخاطب را با خود همراه میكند.
مدیر رادیو صبا همچنین توضیحاتی را درباره برنامههای نوروزی این شبكه در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران بیان كرد كه متعاقبا در روزهای آتی ارسال می شود.